- Posted on
- No Comments
DESPRE IOANA PODINA
Mă numesc Ioana Podina și sunt coordonatorului Laboratorului de Științe Cognitive Clinice și conf. univ. dr. la Facultatea de Psihologie și Științele Educației (FPSE), Universitatea din București (UB). De profesie sunt psiholog și psihoterapeut certificat internațional de Institutul Albert Ellis (New-York, USA) în psihoterapie cognitiv-comportamentală, respectiv certificat național de către Colegiul Psihologilor din România.
În prezent activez ca președinte al comisiei pe cercetare din cadrul prestigioasei asociații internaționale de psihoterapie Society for the Exploration of Psychotherapy Integration (SEPI) și reprezentant pe România al Society for Psychotherapy Research (SPR). De curând, am fost abilitată în calitate de coordonator de doctorat (https://doctorat.
Printre principalele interese se enumeră dezvoltarea de intervenții psihologice asistate de tehnologie, studiul deciziilor socio-economice și studiul moralității. Preocuparea mea principală este pentru promovarea sănătății mintale și stării de bine atât în mediul clinic, cât și pe zona de sănătate publică sau în mediul organizațional.
Pe o notă mai personală, este o plăcere și o onoare să coordonez acest grup de tineri entuziaști cu interese multiple de cercetare în zona științelor cognitive.
Pregătire și livrare materiale educaţionale, coordonarea activităţilor de cercetare - ERC (European Research Comission)
Pregătire și livrare materiale educaţionale, coordonarea activităţilor de cercetare - Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, UB, România
Evaluare și recenzie - Journal of Clinical Psychology
Coordonarea activităţilor de cercetare - Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, UB, România
Coordonarea activităţilor de cercetare - The Society for the Exploration of Psychotherapy
AFILIERE
- Society for the Exploration of Psychotherapy Integration
- Society for Psychotherapy Research
- Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România.
- Asociatia Psihologilor din Romania
- Colegiul Psihologilor din Romania
PREMII
- 2018 (precum şi în 2016, 2014, 2012, 2010): Premiul CNCS – UEFISCDI
- 2016: Premiul Albert Ellis pentru Cercetare acordat de The Albert Ellis Institute, New York, SUA.
- 2014: Premiul de excelență în cercetare doctorală “Florian Ștefănescu-Goangă”, UBB, România.
Psihoterapie și intervenții psihologice
- Dezvoltarea şi optimizarea intervențiilor asistate de tehnologie și identificarea moderatorilor eficienței clinice
- Investigarea mecanismelor schimbării în psihoterapie si intervenții psihologice
- Dezvoltare intervențiilor bazate pe dovezi științifice (engl. evidence-based) în anxietate, depresie, tulburări alimentare și obezitate, comportamente habituale (ex: fumat) sau adicții, in (a) spatiul clinic și (b) in mediul de munca
- Modificarea distorsiunilor cognitive implicite prin intervenții computerizate
- Efectul terapeutului (engl. therapist allegiance) in psihoterapie
Psihopatologie și optimizare
- Influența factorilor cognitivi și socio-emoționali în dezvoltarea, menținerea și prevenția comportamentului alimentar dezadaptativ în spectrul tulburărilor alimentare sau obezității.
- Factori validați științific de optimizare a stilului de viață prin nutriție și activitate fizică
- Predictori ai recăderilor în psihopatologie
- Mecanisme cognitive și de condiționare implicate în frică, anxietate și dezgust
- Predicția psihopatologiei prin comportamentul online (engl. social media) sau prin comportamentul in jocurile computerizate/ video games
- Răspunsuri cognitiv-emoționale la stresori: Percepția stresului, reactivitatea la stres si revenirea din stres
- Sănătatea mintală în spațiul clinic, familial și la locul de muncă
- Factori transdiagnostici implicați in psihopatologie (ex: îngrijorarea, rușinea, dezgustul)
Științe cognitive clinice și economie comportamentală
- Rolul factorilor psihopatologici în comportamentele de cheltuire și economisire
- Psihopatologie și decizii morale
- Procese cognitive disfuncționale in psihopatologie: atenție, memorie, teoria mintii
- Reglarea cognitiv-emoțională și reziliența la stresori